Müük ja lisamüük nii teoorias kui praktikas
"Enamikule meist ei meeldi kui meile müüakse, kuid meile meeldib sellegipoolest osta!" Müüginumbrid on teie ettevõttele olulised, kuid peate sama oluliseks ka kliendi rahulolu ning tema soovitust? Kuidas müüa teie pakutavaid tooteid ja teenuseid nii, et need muutuks kasulikuks teie kliendile? |
Müügi ja lisamüügi koolitus on eeskätt suunatud jaekaubanduse, toitlustuse, hotellinduse ning teiste sarnaste valdkondade müügimeeskondadele, samas sobib see hästi ka B2B müügitulemuste kasvatamiseks. Koolituse eesmärk on aidata teie meeskonnal jõuda oodatud tulemusteni läbi kvaliteetse müügi ning pakkuda ka olemasolevale kliendile lisandväärtust läbi täiendava müügi.
Sellel koolitusel keskendume praktikatele, mis aitavad kaasa teie meeskonna arendamisele müügivallas ning aitame juurutada praktikaid, mis välistavad igasuguse agressiivse või kliendisuhteid rikkuva lähenemise.
Sellel koolitusel keskendume praktikatele, mis aitavad kaasa teie meeskonna arendamisele müügivallas ning aitame juurutada praktikaid, mis välistavad igasuguse agressiivse või kliendisuhteid rikkuva lähenemise.
Levinud põhjuseid, miks meeskonnatöö võib tänapäeval ettevõtetes ebaõnnestuda:
· Oskamatus mõista kliendi vajadusi: üks levinumaid müügi ebaõnnestumiste põhjuseid on suutmatus mõista kliendi soove või vajadusi arusaamatus. Teenuse või toote müümine on võimatu kui ei mõisteta kliendi valupunkte ja soove. · Kehv suhtlemis- ja kuulamisoskus: suhtlusel ja suhtlusoskusel on müügis võtmetähtsus. Suutmatus vestlust suunata ja sealjuures kuulata kliendi probleeme teeb müügitegevuse võimatuks. Saamata aru kliendi vajadustest ei suudeta ka teenuse või toote eeliseid tõhusalt edastada, Suure tõenäosusega viib see kliendi kaotuseni. · Oskamatus väärtust edasi anda: toote või teenuse väärtuse edasiandmine olukorras, kus tingituna kliendi mitte mõistmisest või kehvast suhtlusoskusest tingituna ei suudeta toote või teenuse väärtust ka oma klientidele selgeks teha. Kliendid ei pruugi nad sellest saadavat kasu näha ega olla ühtlasi valmis ka selle eest maksma. · Sobimatud müügitaktikad: agressiivse müügitaktika kasutamine, näiteks kliendi sundimine ostma toodet, mida ta ei vaja või mida ta ei soovi, võib nad teist eemale viia ning vestluse lõpetada. Siin tuleb silmas pidada ka eelnevalt mainitud suhtlemis- ja kuulamisoskust ning kliendi antud info oskuslikku kasutamist - teinekord on kasulikum jätta müük tegemata kui survestada klienti ostma miskit mis ei vasta kliendi tegelikele ootustele. · Üle müümine ning lubaduste mitte täitmine: lubaduste andmine, mida te ei suuda täita, viib klientide pettumuseni ning kliendist ilmajäämiseni. Klientidele meeldib ausus ning neid huvitab toote või teenuse tegelik väärtus . Pakutava puudujääke või mittesobivust varjates võib küll skoorida ühekordse müügi, kuid halb sõna levib ja kahjustab teie ettevõtte mainet. · Kehv klienditeenindus: aeglane reageerimisaeg või ebaviisakas käitumine võivad endaga kaasa tuua müügi kadumise ja maine kahjustamise. Kui kliendid ei saa piisavalt tähelepanu, nende küsimustest ei huvituta, siis tunnevad end teie kliendina hooletusse jäetuna. Suutmatus kliente märgata või tema küsimustest huvituda jätab teie kliendi omapäi ning ta on sunnitud leidma teenusepakkuja, kes teda meelsamini aitab. |
Meie müügi- ning lisamüügi koolitus käsitleb järgmisi teema põhivaldkondi:
|
Tegemist on kaheosalise praktilise suunitlusega koolitusega: · Koolituse eel tutvume teie müügimeeskonnaga läbi testsoetuse. Hindame nii keskkonda, kui ka teie müügimeeskonna asjatundlikkust, nende oskust klienti kuulata ning kuuldut analüüsi järel müügis utiliseerida · Koolitus koosneb teooriast ja praktilisest osast - käsitleme müügitehnikaid, õpime neid oskuslikult läbi rollimängude kasutama ja kasvatame meeskonna suhtumist lisamüüki panustamisele. |
Olgu tegemist müügi või lisamüügiga, siis meie koolituste fookus on aidata ja suunata teie müügimeeskonda pakkumaks kliendikeskset ja teie ettevõtte kliendisuhteid väärtustavat lähenemist.
Mitte kõik meeskonnad ja nende katsumused ei ole sarnased, seega koolituse täpsemate eesmärkide ning rõhuasetuse paika panemiseks hinnatakse teie müügimeeskonna senist sooritust läbi koolitusele eelnevate testsoetuste- või külastuste. Antud märkamisi analüüsitakse koos teie ettevõtte juhtkonnaga ning koolituse ettevalmistuse käigus. Seejärel pannakse koolituse täpsem rõhuasetus ning suunitlus paika. |